בית ספר לרכיבה
במסגרת בית הספר לרכיבה על סוסים מטפחים מנהיגות, שיתוף פעולה, עזרה הדדית ואסרטיביות.
רכיבה על סוסים מעניקה טיפוח יציבה, ומשפרת מוטוריקה גסה ועדינה, קואורדינציה, שיווי משקל סטטי ודינאמי וחיזוק שרירים.
התנועה הטבעית של הסוס, תנוחת הרוכב והמקצב, מסייעים להבאת גוף הרוכב למצב הפיזי האופטימאלי. במקביל לשיפור הפיזי, הרוכב מאותגר לשפר את יכולותיו הרגשיות על ידי טיפול בסוס ולימוד מיומנויות רכיבה ושליטה בסוס. כל אלו נעשים מתוך יצירת חווייה חיובית לרוכב.
הפעילות מתאימה לילדים החל מגיל ארבע, ולא לילדים בלבד..
הערכים שלנו:
חשוב לנו לתת שירות עם ערך מוסף לילד ולהורה, תוך הקשבה ומתן מענה במידתה אפשר לצרכים שיעלו.
חשוב לנו לתת ולקדם יחס הוגן ומכבד לסביבה, לטבע ולבעלי החיים.
הרכיבה נעשית במקום עם מטפלים ומדריכים מוסמכים לעבודה עם ילדים ועם האישורים הנדרשים.
רכיבה טיפולית
הרכיבה הטיפולית הולכת ותופסת מקום בתחום הטיפולים ההוליסטיים והרפואה המשלימה.
הטיפול מבוסס על יצירת קשר אמיץ בין המטופל והסוס. במסגרת התהליך אנו יוצרים ביחד מקום בטוח, מקבל ואוהב המאפשר למטופל להגיע כמו שהוא ולהרגיש נוח עם העצמי האמיתי שלו. בעזרת הקשר עם הסוס, הרכיבה ותווך המדריך ילמד המטופל כיצד להתמודד עם הקשיים והאתגרים הרגשיים בחיי היומיום.
החיה הגדולה והאצילית מסוגלת לחוש את האדם, איך הוא מרגיש, שמח או עצוב, האם הוא בעל מום, ולהתייחס אליו בהתאם ובזהירות תוך הבנה של צרכיו ומתן אהבה ללא תנאים. הקרבה ליצור חי, רגיש ובלתי שיפוטי, המקבל ואוהב את הרוכב באופן מלא, מאפשרת לפתח קשר אמון התורם רבות לבריאות הנפשית והרגשית של הרוכב.
מטרת הרכיבה היא הורדת רמת מתח וחרדה, פיתוח אמון, הגברת ההערכה עצמית, שיפור יכולת ריכוז, לימוד מיומנויות חברתיות ושיפור תפקודים נפשיים, קוגנטיביים, רגשיים, מוטוריים ותקשורתיים.
למי מתאימה הרכיבה הטיפולית?
ברמה הרגשית מטפלת הרכיבה במגוון בעיות, החל מחוסר בטחון והתמצאות במרחב, דרך קשיי תקשורת עם הסביבה, טיפול בטראומה וקשיי הסתגלות ועד היפראקטיביות ובעיות ריכוז וקשב.
קצת עלינו:
´אני מאמין בלמידה דרך החוויה. בלמידה מתוך התהליך הרגשי.
אני מאמין שדרך החוויה עם הסוס הילד לומד את עצמו, את היכולות שלו, ולאורך הדרך הוא לומד לתפקד וליצור הצלחות.
התהליך עם הסוס מאפשר לילד למידה ובסביבה בטוחה מקבלת ואוהבת באופן טבעי תוך משחק והנאה´.
דורון נחמני